Persbericht Stichting Wereldhavendagen

19 december 2017

Albeda-studenten aan de slag voor Wereldhavendagen

Inzicht in jongeren door jongeren Studenten van de opleidingen Marketing & communicatie, Evenementenorganisatie en Internationale Groothandel gaan zich verdiepen in het vraagstuk hoe zij meer jongeren naar de Wereldhavendagen kunnen trekken. Ook wordt een Wereldhavendagen-app ontwikkeld en worden er vlogs opgezet. Dit doen zij samen met studenten van Hogeschool InHolland. “Jongeren kunnen als geen ander inzicht geven in hun eigen belevingswereld. Hierdoor kunnen we het programma dusdanig aanpassen, dat we hopelijk meer jongeren enthousiast krijgen voor het evenement. Dit is belangrijk, want er ligt later veel werk in de haven op ze te wachten”, licht Robin Middel, waarnemend directeur Wereldhavendagen toe. “We zijn blij met de steun van de studenten die we hiervoor vanuit deze drie relevante opleidingen van Albeda mogen krijgen.”

Wilhelminapier als leslocatie Het eerste jaar is een pilot, met de intentie om er een structurele samenwerking van te maken. “Het is een goede kruisbestuiving tussen mbo, hbo en het bedrijfsleven”, aldus Jacques Haenen, directeur Albeda College Economie & Ondernemen. “Ervaring opdoen met concrete projecten is ontzettend leerzaam en een waardevolle aanvulling op het reguliere lesprogramma. Hoe leuk is het dan als je als mbo-student bij Albeda kunt zeggen dat je die ervaring opdoet op zo’n groot en mooi internationaal event. Naar school gaan betekent bij ons niet altijd dat je naar één van onze fysieke scholen gaat. In dit geval ga je naar onze leerwerkplaats op de Wilhelminapier!”

Over Wereldhavendagen Rotterdam

Over de Wereldhavendagen

De Wereldhavendagen is het grootste jaarlijkse maritieme evenement van Nederland. Het evenement wordt in 2018 voor de 41e keer georganiseerd en vindt plaats op 7, 8 en 9 september. Bezoekers van jong tot oud kunnen naast scheepsbezichtigingen, demonstraties op het water en presentaties van havenbedrijven, onder andere genieten van een uitgebreid cultureel programma. In 2017 trok het evenement ongeveer 430.000 bezoekers.