Persbericht Wereldhavendagen

#Werelds aftellen naar de Wereldhavendagen

09 AUGUSTUS 2017, ROTTERDAM
Samenvatting

Met nog drie weken te gaan tot de 40e editie van de Wereldhavendagen, worden de bezoekers alvast online opgewarmd voor dit grootste maritieme evenement van Nederland. ‘Discovery Port Reporter’ Ferdinand heeft drie mini-documentaires gemaakt, die in aanloop naar het evenement worden gepubliceerd. Zojuist is de eerste aflevering over het bedrijf ‘TEAM Terminal’ online gegaan. Dit olie op- en overslagbedrijf is tijdens het evenement als excursie te bezoeken.

De mini-documentaires worden in samenwerking met Discovery geproduceerd. Discovery is sterk verbonden met de haven en heeft eerder dit jaar de documentairereeks ‘De Haven Van Rotterdam’ uitgezonden. Op de online-kanalen van zowel de Wereldhavendagen als Discovery wordt iedere dinsdag weer een aflevering online gezet. Ook tijdens de Wereldhavendagen zelf wordt dagelijks een videoverslag gemaakt, zodat bezoekers continue op de hoogte blijven van alles op, rond of achter de schermen van het maritieme evenement.

De videoverslagen zijn terug te vinden via Facebook, Twitter, Instagram en YouTube van de Wereldhavendagen en via Facebook, YouTube en de website van Discovery. Je kunt op de sociale media ook zoeken onder #Werelds, om de verhalen van Ferdinand en de vele andere berichten over de Wereldhavendagen te vinden.

De Wereldhavendagen vindt traditioneel het eerste weekend van september plaats in Rotterdam (1, 2 en 3 september). Kijk voor het programma en meer nieuws op www.wereldhavendagen.nl.

Over Wereldhavendagen Rotterdam

Over de Wereldhavendagen

De Wereldhavendagen is het grootste jaarlijkse maritieme evenement van Nederland. Het evenement wordt in 2018 voor de 41e keer georganiseerd en vindt plaats op 7, 8 en 9 september. Bezoekers van jong tot oud kunnen naast scheepsbezichtigingen, demonstraties op het water en presentaties van havenbedrijven, onder andere genieten van een uitgebreid cultureel programma. In 2017 trok het evenement ongeveer 430.000 bezoekers.