Rotterdam | Gepubliceerd op: 5 september 2014
Details

Zojuist zijn de activiteiten van de Wereldhavendagen open gegaan voor het bezoek. De bezoekers zijn van 10.00 tot 18.00 van harte welkom bij de talloze activiteiten en excursies in de Rotterdamse haven.

Vandaag tussen 10.00 en 14.00 uur wordt een speciaal programma voor scholen georganiseerd, onder de naam ’Expeditie Wereldhaven’. Dit programma bestaat uit Kennis-, Haven-, Doe- en museumexpedities met als doel om jongeren op een toegankelijke manier in aanraking te brengen met de haven. Daarbij krijgen ze beeld van de haven in al haar facetten en wordt bijgedragen aan de kennis over havengerelateerde bedrijven en organisaties. Door het programma krijgen ze een beeld van de arbeidsmogelijkheden die daar voor hen liggen. Nieuw in Expeditie Wereldhaven is het Rabobank-beroepenplein. Jongeren worden hier op een leuke wijze geïnformeerd over beroepen in de haven aan de hand van infowanden, een opdrachtenkaart en verhalen uit de praktijk door mensen die in de haven werken. Op deze manier wordt spelenderwijs hun kennis over de havenberoepen vergroot.

Op vrijdag om 14.00 uur wordt het formele startschot van de Wereldhavendagen gegeven. Op een ponton voor de Wilhelminapier wordt dan een kleurrijke show opgevoerd, waarna respectievelijk de Burgemeester van Rotterdam, Commandant Zeestrijdkrachten en de President-directeur van het Havenbedrijf Rotterdam kort het woord voeren. Vervolgens zal op spectaculaire- en kleurrijke wijze het startschot worden gegeven voor het evenement.